Monday, March 21, 2011

Lemas la jadi pompuan huduh!

Ari tu pi assgmt kat Park Royal. Nak interview pemilik butik Rafflesia, Winnie ngan suaminya, Mr Sin. Depa tu memang baik la, murah senyuman, tak kekwat cuma satu jelah, bini dia, walaupun org Malaysia tapi tak reti berbahasa Melayu.

Bukan ke bahasa Melayu bahasa kebangsaan kita ke? Jadi, kl org Malaysia tak reti cakap bahasa kebangsaan, apa kes kan?

Okey, okey. Ke laut sudah.

Sambung balik, nak jadi citer, aku sampai2, nak masuk ke butik barang kemas mewah yg ala2 kedai standard Tiffany&Co, Rolex dan sewaktu dengannya itu, kena la tekan bell kan. Aku nampak la dari luar, ada nyonya sedang lap2.

Dia teragak2 nak bukak pintu sambil tangan bagi isyarat nanti dulu. Kemudian, dia selak pintu macam tak nak bukak sambil aku cakap, i have an appointment with Mr Sin. (speaking tu!)

Dia cakap, takde orang dalam, takde orang dalam sambil tgk atas bawah. Apa kes auntie, saya sekeh kang cakap saya tak hormat orang tua pulak (aku cakap dalam hati je ni). Then sebelum dia tutup pintu, aku cakap, saya dari media, nak jumpa Mr Sin. Dia tutup jugak pintu, then pi capai tepon. Ingat aku perompak ke?

Terus aku rasa DOWN! Huaaaargghh! terus nak gi revamp diri. Lagipun suar semua sendat. Gemuk sudah. Benci tau.

Jadi, mari kita tgk, apakah gaya yg seswai ngan aku. Feminin la skit, lagipun usia dah bertambah. Bini org pulak tu. Selalu sangat org pikir aku ni budak2, bila suami aku letak tangan atas bahu bila jalan2, diaorang bagi pandangan macam aku wat dosa besar. Habis, budak2 yg cium molot masa naik eskelator tu macamana pakcik? Huwarrrrhh!Mencik mencik mencik.



1. Skirt (ni saya tgk kat belog Dr Santek Merahjamboo.HikHik) Cuba clik Aishah Amin

Naisssss!

Macam gaya2 Hana Tajima pun ada gak.



Ni pun sama naisssss...


2. Suar tapered org panggil dop.

Yang ni laki aku cakap suar aladdin. Aku ada beli satu kat Cotton On suatu ketika dulu. Pakai sekali je gi Sunway Pyramid. Pastu laki aku cakap, kita takde nampak pun org pakai suar aladdin macam kamu. Huawrrrrggg! itu kejian yg paling keji.



Woh!gaya busuk2 gini memang feveret sepanjang zaman lah.


Aishah Amin (baju kuning) dan baju putih itu Ami Schaheera


Yang ini pulak designer Indonesia. Dian Pelangi. Comey gaya dia ni. Sempoi.



Juga org yg sama.Haish.


3. Atau bagaimana pula dengan dress begini.


Sweet bangat aih






Dia ni suka design semua yg pelangi2.



Ololoolooooo...comey


Stylish bukan...hmmm...


Kemudian misi pun bermula...1st try. Tadaaaaa....


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


Selekeh bukan? Tp dengan kegemukan yg sedang bermaharajalela sekarang ni. Suar yg begini sangat selesa...sangat sangat sangat okeh.

Okbai.










No comments: