Friday, February 18, 2011

Hello, my name is Maryam!

Nenek aku dua2 nama Mariam. Belah ma, Wan Meriam Wan Mahmud. Belah abah, Mariam Mamat. Ish ish ish, kebetulan betul.

Sepupu aku hari tu dapat baby girl, dia buh nama Rabiatul Aishah. Aishah tu sempena nama moyang kami. Aku pun tanpa beragak, terus berazam nak beranak cepat2, kalau dapat baby girl, nak taruk nama Maryam. Tribute la kiranya.

Tapi...kalau tak beranak, macamana nak guna nama tu?

Kemudian, sorang kawan blogger namanya Farah tu..hehehe bersalin, dapat anak, dia taruk nama Maryam. Sweet sungguh.

Kemudian lagi, malam tadi, kawan ofis aku pun bersalin anak kedua. Scan memang tak pernah nampak, dah bersalin baru tahu girl. Doktor siap komplot nak tipu dia, cakap dia dapat anak laki lagi. Sebab 1st anak, boy. Doktor tu comel betul. Nak main2 plak lepas org tu penat meneran.

Nak sedap citer. Dia pun buh nama Maryam. Hoh! Pah guano tu...
Takpe, aku simpan la jugak nama tu. Tak kira, nak jugak.

Tadi gi melawat Maryam Azhar. Comel la berbungkus. Tidur tanak bukak mata. Sungguh syok la. Sempat dukung, rasa geram nak peluk kemas2 tapi takut plak patah riuk tulang temulang si tecik tu.

Kami pergi berjemaah. Ambik berkat ramai2. Ada mak budok yg teringin nak beranak lagi, ada jugak bekas 'bakal mak budak' yg nak mencuba lagi dan sorang anak dara yg terror nak mampus pegang budak tapi tak reti2 nak kawin.

Hello Maryam!


Perangai buruk. Asal jumpa baby, nak selak tengok kaki la, nak tgk jari la. Ish.

Ambik berkat namanya ni. Fuh! Biarlah melekat! Hehehe

kiranajoe : Pssstt...suami, jom pi honeymun.

2 comments:

ennieva fauzi said...

trauma sket dengan nama mariam..tak leh dengar le :(

ShaSha said...

angah, mak akak nama maryam...maryam ab rahman. suka gak nama maryam, hihi...