Saturday, October 3, 2009

3 NYAWA BARU LAHIR KE DUNIA

Sebaik saje kaki menekan pedal minyak utk ke tempat kejer (selepas lambat sejam ye anak2..hehe) aku terima satu mesej dari sahabat yg melahirkan kesyukuran selepas selamat menyambut kelahiran cahayamatanya yang pertama...

SEJUTA TAHNIAH untuk Kak Pah dan suami...comel sungguh hero awak ye...Syoknya, baby neh dah ada nama sejak dalam perut lagi...kata daddynya ari tuh, Muhammad Iman Dhani ye wak..? lebih kurang macam tu laa..tahniah, moga sihat selalu, jadi anak yg baik dan beriman. InsyaAllah...

Sampai saja ke ofis, mak buyung yg bernama Kak Tim (hehehe jgn marah ye ktim) datang bagi khabar gembira...katanya Shima Court dah selamat bersalin awal pagi tadi..juga boy. Tak silap aku, Shima due pada raya hari tu tp disebabkan takde bukaan, so takleh la baby tu keluar. Rupa2nya, baby tu sayang nak meninggalkan perut ibunya yg selesa dan nyaman itu..dalam sana dia membesar bak johan...4.1 kg u olss...fuhh, berpeluh aku dgr..

Pegi assg, Kak Anis pulak bagitau..Serimah pun dah bersalin jugak..pun baby boy. Padahal semalam baru aku tgk dia kat opis, melepak dan sempat menegur masa aku nak pi assg...subhanallah...nasib baik u tak terberanak di opis u...Tahniah juga utk Kak Ser n Azhar :)

p/s: Gembira untuk kawan2...masing2 bertukar status. Wahai ibu sekalian, doakan aku dapat pengganti Muhammad cepat2 ye...

1 comment:

Fizahanid said...

insya allah ngah, sikit lagi awak pulak.. usaha tangga kejayaan :D