Tuesday, September 23, 2008

KURANG ADAB DAN KURANG HAJAR!


Pagi ini, aku ke opis dgn semangat berkobar untuk menyiapkan stok raya. Payah kejer melibatkan orang dan terpaksa memikirkan semua perkara dari A ke Z..so, pagi2 aku sampai opis, capai tepon dulu laa..utk confirm tu, confirm neh. Tapi mmg malang nasib aku la kan, kul sepuluh nalipon...sorang pun tak hangkat! (xbgn lagi ke diorang?pelik aku)

Jam 12 aku tepon sorang minah Melayu neh, berpangkat sales n marketing exec ye kawan2...untuk sebuah company melayu yg baru nak naik!! dari semalam aku call, dia langsung tak hangkat!sbnya aku ada urusan utk photoshoot then JUAL produk dia secara free dalam suratkhabar..

Dalam kelam kabut semalam, aku cari mekap artist untuk company mekap tuh supaya boleh wat step by step mekap..aku tak kisah, sb aku yg carik diorang...so, pada aku win-win situation la.di dapat free add (sb company dia pun baru lapan bulan masuk pasaran, pada aku OK la, paper aku neh maintstream), aku dapat story.tapi memang nasib aku malang, dapat pun hari lain, lewat sehari dari yg dijanji dgn minah tuh!

Tadi aku dapat bercakap dgn minah tuh...tapi nadanya sedikit keras...buat aku terkejut beruk

aku: Jadi ye jumaat XXXX?sebab saya dah confirm mekap artis.. (nada lembut sb aku tahu aku mintak tolong dia untuk dapatkan story)!

dia: kitorang tak kisah, kitorang jadi je. masalahnya u laa...yelah, buat apa la kitorang neh nak bazirkan duit company kitorang untuk bayar mekap artis kan..bla bla bla

hello!! aku rasa nak tarik je lidah dia kuar kot gagang tepon tuh, pastu tonyoh2 dengan cili! Tu namanye kurang adab dan kurang hajar...ko tu sebagai orang yang akan pasarkan produk, so behave la...PR...cakap macam tak sekolah!! aku hangin, aku carik model, carik baju dengan designer then jap lagi aku nak tepon dia, nak bagitau...Mintak maaf la u...i tak jadi nak wat story produk u tu. Watpe i tolong Melayu yg tak reti nak hormat orang, buang masa je. lagipun u bukan wat ad dgn kitorang pun! Stakat u keluar RM150 bayar mekap artis, page i yang center spreed tu reger nyer belas ribu ye...sorry! I tak hingin nak kerja dgn u lagi! Byeeeee...


kiranajoe : sedang merawat hati lara...

No comments: