Friday, May 15, 2009

BABY KUMON

hahaha..edit balik post..dua hari cuba send post neh tapi tertangguh dek kerana kesibukan yg dibuat2..hehehe

kisahnya, nak citer mengenai baby aku yg digelar baby kumon oleh cik hubby...geli hati betul, dari zaman berkawan sampai bercinta dan berkahwin, dia mmg pakar bab2 mereka nama2 mengarut.

entah macamana, dua hari lepas masa nak gi wat antenatal check up, kami duk dalam keter depan klinik sambil dia melayan aku yg tengah muntah sakan..dia teringat 1st time kami wat scan utk tahu umur baby...dia tgk kantung baby tu bulat macam buah oren..katanya apa kata kita panggil baby neh baby orange, aku cakap tak boleh sb kid dah gelarkan twin dia lemon&orange...so, oklah..dia borak2 lagi. skali idea mengarut dia datang lagi sb aku cakap perut dia macam kuman dia panggil aku kumin...pastu dia tunjuk perut aku, yg neh baby kumon...hehehe kiut pulak nama tu...so, melekat la nama baby kumon...

skrg perut yg agak membulat dua tiga minggu lepas dah kempis..sangat sedih tgk perut yg kempis neh...sbnya selera makan aku dah mulai tumpul, segala isi perut tak sempat nak hadam..semua akan keluar hanya selepas 5 minit masuk ke perut...sungguh syahdu dan sedih tapi apa nak buat, terima la dgn hati terbuka...aku harap, lepas 3 bulan selera tu terbuka balik sb aku tak tahan kl tak makan...lapar.

lagipun doc cakap aku ada gastrik dan tekanan darah rendah...gastrik mmg tak penah aku dapat sebelum mengandung cuma darah rendah tu penah la...dari zaman anak dara aku selalu pitam sampaikan terjelepuk kat tepi tong sampah depan jamban zaman diploma dulu...hehehe penah juga tergoleh jatuh tangga kat rumah lepas bangun tido...hehehe terkejut beruk mak den masa tu...di tuam2 paler aku, aku pulak wat pejam sebab malu la beb jatuh tangga..ngengenge

kiranajoe: i'm a preggie women, my baby kumon is now 8 weeks 6 days old...half of my finger size and his heart beat is very fast.. :p

No comments: